یزدفردا:در جلسه اي با حضور مسئولين امور ايثارگران وزارت جهاد كشاورزي و رئيس سازمان اسناد و كتابخانه ملي استان يزد، در مورد انتقال اسناد موجود در اداره امور ايثارگران جهادكشاورزي  استان يزد بحث و تصميم گيري شد.
به گزارشیزدفردا بنابراعلام سازمان اسناد و كتابخانه ملي استان يزد، در ابتداي اين مراسم ، رئيس سازمان اسناد و كتابخانه ملي استان يزد از اهميت اسناد باارزش موجود در ادارات سخن گفت و افزود: اسناد و مداركي كه امروز در بايگاني ادارات و نهادها وجود دارد يا توسط افراد و خانواده ها نگهداري مي شود بخش اعظمي از تاريخ اين مرزوبوم است.
محمدرضا ملك ثابت به همكاري و تعامل ادارات و ارگان ها با سازمان اسناد و كتابخانه ملي اشاره  و خواستار تداوم آن شد. وي افزود: از جمله اسناد مهم مربوط به تاريخ معاصر، اسناد موجود در سازمان جهاد كشاورزي است چرا كه اوراق، نامه ها، صورتجلسات، فيلم ها، نوارها و ساير اسناد مربوط به حضور مردم استان در عرصه هاي مختلف سازندگي خصوصا حضور با بركت در دفاع مقدس مي تواند براي برنامه ريزان و پژوهشگران آينده مفيد و كارساز باشد.
رئيس امور ايثارگران سازمان جهاد كشاورزي استان يزد نيز در سخناني از اهميت اسناد مكتوب و غيرمكتوب دفاع مقدس گفت و خاطرنشان كرد: بايد تلاش بيشتري در زمينه نشر ارزشهاي دفاع مقدس و حفظ و صيانت از اسناد مربوط به آن داشت.حاج حسن امين از وجود بيش از يكصد هزار برگ از اسناد دفاع مقدس در سازمان جهاد كشاورزي استان يزد خبر داد و افزود: به زودي اين اسناد به سازمان اسناد و كتابخانه ملي استان يزد انتقال خواهد يافت.
در اين ديدار كه آقايان محمدزاده، دليري، ترشيزي از امور ايثارگران  وزارت جهاد كشاورزي و جعفري زاده و آسياباني از سازمان جهاد كشاورزي استان يزد  نيز حضور داشتند  قرار شد  پس از تشريفات اداري زمينه انتقال بيش از يكصد هزار برگ از اسناد دفاع مقدس و نيز كليه فيلم ها، نقشه ها و تصاوير موجود در سازمان جهاد كشاورزي استان يزد به سازمان اسناد و كتابخانه ملي استان يزد فراهم  و سپس در گنجينه اسناد سازمان نگهداري شود. همچنين مقرر گرديد واحد تاريخ (آرشيو) شفاهي سازمان اسناد با همكاري جهاد كشاورزي از پيشكسوتان جهاد كشاورزي در استوديو اسناد ملي مصاحبه كند و تجارب و خاطرات ارزشمند آن ها را ثبت نمايد.
بازديد از قسمت هاي مختلف سازمان اسناد و كتابخانه ملي استان يزد و تبادل نظر با كارشناسان پايان بخش اين ديدار بود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا